A  A 
Share
WOONINFOPUNT: WONEN TUSSEN DIJLE EN VELP

Het Wooninfopunt: voor al je vragen over wonen!

IGO - Dienstverlenende Intergemeentelijke Vereniging
Wonen tussen Dijle en Velp
www.igo.be
www.wooninfopunten.be

tel.: 016 31 18 69
e-mail:
Spreekuren Wooninfopunt (uitgezonderd op feestdagen en tijdens de kerstvakantie):
  • elke woensdag van 14.00 uur - 16.00 uur in het administratief centrum
  • elke eerste dinsdag van de maand van 14.00 uur - 16.00 uur in het LDC Centrum van het OCMW in Werchter

Onze gemeente werkt samen met de gemeenten Bertem, Bierbeek, Boutersem, Haacht, Oud-Heverlee in het intergemeentelijk woonproject “Wonen tussen Dijle en Velp”. Dit project wordt gerealiseerd met de steun van Vlaanderen en de provincie Vlaams-Brabant en uitgevoerd door IGO.

De medewerkers van het Wooninfopunt geven informatie en advies aan huurders, verhuurders en eigenaars van woningen.

Bij Wooninfopunt kan je terecht met o.a. volgende vragen:

  • premies en fiscale voordelen, bvb: Ik heb hoogrendementsbeglazing laten plaatsen. Welke premies kan ik aanvragen?
  • levenslang en aanpasbaar wonen, bvb: Mijn man kan niet meer goed in en uit het bad stappen. We willen een inloopdouche laten plaatsen, maar weten niet goed hoe hieraan te beginnen. Wie kan ons helpen?
  • huren en verhuren, bvb: Ik wil graag de huur van mijn woning opzeggen. Hoe doe ik dit?
  • (ver)kopen van een woning, bvb: Ik wil mijn woning verkopen. Waar kan ik terecht voor een EPC?
  • veiligheid, gezondheid en algemene kwaliteit van woningen, bvb: ik heb een vochtprobleem, wat is de oorzaak en hoe pak ik het aan?
  • duurzaam, ecologisch en energiebewust wonen, bvb: Ik wil energie besparen in mijn huis. Welke energiebesparende maatregelen zijn het meest interessant?
  • sociaal huren, sociaal lenen en sociaal kopen, bvb: We zijn op zoek naar een sociale woning. Waar kunnen we ons inschrijven en aan welke voorwaarden moeten we voldoen?
  • de Vlaamse energielening: voor het financieren van energiebesparende werken in je woning (zoals plaatsen van hoogrendementsbeglazing, dakisolatie en dergelijke) kom je misschien in aanmerking voor een goedkope Vlaamse energielening.

Zit je dus met vragen over wonen in de breedste zin van het woord of wil je graag advies op maat of gewoon wat informatie om je op weg te helpen, dan ben je bij de medewerkers van het Wooninfopunt aan het juiste adres. We hebben ook een technisch adviseur die, indien nodig, ter plaatse komt kijken

Bereikbaarheid

Je kan telefonisch contact opnemen of een e-mail sturen, maar ook eens langskomen tijdens één van de vrije spreekuren van Wooninfopunt. Voor de precieze data kan je terecht op het Wooninfopunt.

Als je niet kan komen naar de spreekuren in je eigen gemeente kan je altijd naar één van de spreekuren in een andere gemeente komen. Als je minder- of niet-mobiel bent, komen de medewerkers van het Wooninfopunt graag naar je toe.

MEE TE BRENGEN DOCUMENTEN

Vaak zijn een aantal documenten noodzakelijk om je vragen correct te kunnen beantwoorden. Afhankelijk van het onderwerp neem je daarom best volgende documenten mee naar het spreekuur:

Premies

  • Facturen en/of offertes
  • Aanslagbiljet van de personenbelastingen van de laatste twee aanslagjaren
  • Bewijs verhoogde tegemoetkoming (indien relevant)
  • Attest handicap FOD Sociale Zekerheid (indien relevant)
  • Bewijs sociaal tarief (indien relevant)


Energiefactuur/V-test laten uitvoeren

  • Je meest recente eindfactuur van elektriciteit en/of gas


(Ver)huren

  • Huurovereenkomst
  • Opzegbrief (indien van toepassing)
  • Schriftelijke ingebrekestellingen (indien van toepassing)
 
Administratief centrum
Provinciebaan 20
3110 Rotselaar

Tel.: 016 61 63 11
Gratis: 0800 94 154
Fax: 016 61 63 93
E-mail: info at rotselaar.be