Wat is voor jou ronduit Rotselaars?

2002. Het jaar waarin we de Belgische Frank inruilden voor de Euro, Brazilië zich tot wereldkampioen voetbal kroonde en Frank De Winne de tweede Belg in de ruimte werd. Ook het jaar waarin de Red Hot Chili Peppers, Rammstein en Coldplay de affiche van Rock Werchter kleurden. En vooral: lang geleden.

In 2002 kreeg de gemeente een nieuw logo. Gebaseerd op het karakter van de gemeente en de toenmalige dienstverlening van het gemeentebestuur. Alleen is er ondertussen bijzonder veel veranderd. Zo kwam er een nieuwe dynamiek in de gemeente door een verjonging van de inwoners, fuseerden de gemeente en het OCMW tot een lokaal bestuur en evolueerde de dienstverlening mee met de tijd.

Nog meer verandering

En ook dit jaar staat het lokaal bestuur voor een grote verandering. Achter de schermen wordt gewerkt aan een hedendaagse digitale dienstverlening en dienstverlening op afspraak. En met die stap voorwaarts, is het tijd om afscheid te nemen van het oude logo en op zoek te gaan naar een nieuwe huisstijl die het Rotselaar van 2022 en de toekomst uitstraalt.

Dit is Rotselaar voor mij

Via maakjebuurtmee.rotselaar.be liep er in maart een grote brainstorm waar inwoners typisch Rotselaarse dingen neerschreven. Al die trefwoorden werden gebundeld en opgelijst voor de tweede fase.

Nog tot 30 april kun je stemmen op maximaal vijf trefwoorden uit de lijst. Bovendien maak je kans op één van de drie straffe streekboxen!

Met de top vijf trefwoorden gaan we vervolgens op zoek naar de nieuwe huisstijl.

Volg het hele traject en andere participatietrajecten via maakjebuurtmee.rotselaar.be.